Komerční televize měly loni víc než dvoutřetinový podíl na sledovanosti

Trh lokálních komerčních stanic v současnosti podle mediální expertky a ředitelky distribuční firmy Axocom Eriky Luzsiczy.prochází důležitým milníkem. „Doposud si udržovaly dominantní postavení a staly se jakýmisi institucemi, které zásadně utvářely jak společenské, tak kulturní dění. Tedy nejen to, co český divák konzumuje a jak to přijímá. S postupnou digitalizací odvětví, tedy zejména s nastupujícím trendem streamovacích služeb se i největší hráči na trhu musí přizpůsobit a hledat nové cesty k divákům. Poznat je to nejen na rozvoji vlastních platforem, ale zejména pak v mnohem větší a náročnější produkci vlastních pořadů,“ podotkla.

Nicméně vyhlídky jsou pro Primu i zbytek trhu podle Luzsiczy stále optimistické. Přestože se trh v posledních letech rozhýbal, tak lineární televize si v tuzemsku stále ještě udrží na dlouho své výsadní postavení. Přeci jen uplynulých 30 let potvrdilo, že český divák je značně konzervativní a do jisté míry nenáročný, dodala.

Průměrný český divák starší 15 let trávil v roce 2022 sledováním televizního vysílání tři hodiny a 44 minut denně. Týdně pak televizi sleduje na 83 procent Čechů starších 15 let. Mezi denními mediálními aktivitami u Čechů stále vede sledování živého TV vysílání s podílem 69 procent. Na druhém místě je prohlížení webu, vyhledávání a psaní nebo čtení e-mailů, kterým se denně zaobírá 59 procent lidí, a třetí místo patří sociálním sítím, které denně využívá 47 procent.