Práce v call centrech není jen přechodná stanice. Uplatnění zde najdou mladí lidé i senioři

Bez zákaznického servisu nebo call centra se neobejde žádná ze středních a velkých firem, které podnikají v oblasti služeb a prodeje zboží. Práce v tomto segmentu je stejně důležitá jako každá jiná. Kdo tedy najde uplatnění v komunikaci se zákazníky? Z dat společnosti Konecta, globálního lídra v oblasti řízení zákaznických procesů a digitálního outsourcingu, vyplývá, že práce v call centru přitahuje široké spektrum lidí – od mladých absolventů a studentů po seniory, matky na rodičovské dovolené i osoby se zdravotním znevýhodněním. Tento trend potvrzuje nejen otevřenost pracovního trhu, ale i schopnost moderních firem adaptovat se na různorodé životní situace svých zaměstnanců.

Aktuální údaje za březen 2025 uvádí, že zaměstnanci call center nejsou homogenní skupinou. Přes 75 % z nich tvoří ženy, což potvrzuje dlouhodobý trend dominance ženské pracovní síly v tomto sektoru. Právě ženy často vyhledávají flexibilní pracovní možnosti, které lze skloubit například s péčí o děti, což jim právě práce v call centru umožňuje. Zastoupení mužů, i když menšinové, je však stabilní a čítá přibližně čtvrtinu pracovníků.

„Call centra v roce 2025 už dávno nejsou jen místem, kde se na pár měsíců usadíte mezi školou a prvním ‚skutečným‘ zaměstnáním. Nabízíme plnohodnotnou kariéru i prostor pro ty, kdo si potřebují flexibilně upravit pracovní režim,“ říká Lenka Volocká, HR ředitelka Konecta Czech. „Ať už se jedná o maminky na rodičovské, aktivní důchodce nebo třeba studenty vysokých škol, vždy se snažíme najít individuální model spolupráce.“

Podrobnější pohled na věkovou strukturu zaměstnanců odhaluje, že nejpočetnější skupinou jsou lidé ve věku 31 až 40 let. Těch je v české pobočce Konecty téměř 40 %. Následují pracovníci mezi 25 a 30 lety, kterých je 22 % a mezi nimiž dominuje kategorie agentů. Pozoruhodné je také zastoupení osob ve věku nad 50 a 60 let, které potvrzuje, že tato profese je přístupná i pro starší generaci a dokládá skutečnou inkluzi i v oblasti věku.

Téměř 15 % žen v týmu pracuje během rodičovské nebo mateřské dovolené. Firma také zaměstnává osoby se zdravotním znevýhodněním – díky flexibilnímu režimu a možnosti práce z domova mají příležitost zapojit se do pracovního procesu podle svých možností. A pracovníci ve věku 60+ jsou důkazem, že ani vyšší věk není překážkou pro aktivní účast na trhu práce.

Ze statistik fluktuace vyplývá, že většina odchodů se týká zaměstnanců, kteří v Konectě působili méně než rok – a téměř výhradně se jedná o pozice agenturních pracovníků. U zaměstnanců v kategoriích s delší dobou zaměstnání je fluktuace minimální, což svědčí o stabilitě a spokojenosti uvnitř firmy.

Konecta si v České republice vybudovala pozici důvěryhodného zaměstnavatele, který dokáže nabídnout nejen práci, ale i profesní růst. Díky zázemí nadnárodní skupiny s více než 120.000 zaměstnanci po celém světě, působícími ve 30 jazycích a na 4 kontinentech, se i české pobočky podílejí na zajišťování zákaznické podpory pro přední světové značky v oblasti telekomunikací, bankovnictví, e-commerce nebo energetiky. Společnost se zároveň profiluje jako technologicky vyspělý partner, který staví na kombinaci lidské profesionality a digitálních řešení.